woensdag 2 november 2016

Vlierbessensiroop => tips gevraagd!

Ergens vorige winter kwam ik op pinterest een receptje voor vlierbessensiroop tegen. Ik pinde het op mijn bord 'ooit eens te proberen' en vergat het nadien.

Tot we eind augustus op een stralende middag het plan opgevat hadden om verse frambozen te gaan plukken in een zelfpluktuin.

Jammer genoeg vielen er niet veel frambozen meer te rapen, maar superrijpe vlierbessen des te meer! Ik herinnerde mij het gepinde receptje, verzamelde een emmertje vol vlierbessen en maakte 's avonds de siroop.

Ondertussen staat de siroop al bijna 2 maanden te blinken op het rekje in de kelder, maar daar bleef het dan ook bij. Ik las al hier en daar dat dit lekker zou zijn bij natuuryoghurt en zelfs helend bij keelpijn, maar vooraleer ik mijn 1ste flesje openmaak, vraag ik hier graag wat raad :).

Dus: wie heeft tips bij of voor wat je die vlierbessensiroop nog kan gebruiken? Ik lees het graag in de reacties :)












                                                                   Lieve groet,

                                                                    Victorine

1 opmerking:

  1. In combinatie met rode klaver thee kan je met vlierbessensiroop zelf limonade maken. Bron: Puur natuurlijk vrouw - Anntje Peeters. https://regenboogbui.wordpress.com/2015/10/11/kruidig-spijzen-en-pittig-aanprijzen/

    BeantwoordenVerwijderen