vrijdag 25 november 2016

Over mijn lessen notenleer...

....heb ik het echt niet graag.

Ik klaagde en zaagde de 1ste 2 maanden van het schooljaar steen en been over die lessen, maar in de herfstvakantie kwam ik tot het besef dat ik ongelofelijk graag piano speel en dat er dus niets anders opzit dan die lessen notenleer te 'ondergaan' de komende tijd/jaren.

Ik besloot het ineens goed aan te pakken en stak eindelijk mijn cursus eens in een deftige map (die ik pimpte met foto's van mijn liefsten), printte bladen vol lege notenbalken én....ik zette mij aan mijn naaimachine!

Ik maakte een pennenzak (én ik kocht roze potloden :) ) voor mijn maandagavondlessen (laat het ons zo noemen vanaf nu....alles om dat woord notenleer niet te moeten noemen)!

En weet je wat? Ik ben best blij met het resultaat! Mijn eigen spulletjes maken die lessen net iets draaglijker en sinds ik een thermos warme thee (naar voorbeeld van de juf) meeneem naar de les, begon ik het zowaar soms zelfs nog gezellig te vinden.

Fingers crossed dat ik deze attitude kan vasthouden!





dit prachtige lederen boekentasje kreeg ik voor mijn 18de verjaardag van mijn opa...

 

                                                                              Lieve groet,

                                                                               Victorine

10 opmerkingen:

  1. Dat versta ik nu eens heel goed. Momenteel bezig met het tweede jaar piano. Maar die noten leren is ook niet mijn ding.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Maar toch kunnen we er niet zonder, hé...Ik hoop alvast dat ik volgend jaar ook kan zeggen dat ik in mijn 2de jaar zit!

      Verwijderen
  2. Hihi. Je maakte er idd een heel mooie map van! En dat lederen boekentasje... Love it! Toen onze dochter aan notenleer begon, kreeg ik het idee om ook te starten, bij de volwassenen dan. Drie jaar flink les gevolgd en eigenlijk vond ik dat tof, al die nootjes leren en de vele oefeningen maken. Blijkbaar ben ik een van de weinigen, bij ons in de klas werd ook stevig gezucht door medeleerlingen 😉.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De nootjes leren op zich vind ik ook wel nog te doen, maar het is eigenlijk een beetje het 'schoolse' gebeuren die mij tegensteekt (huiswerk maken, in de klas noten lezen op tijd en daar dan punten op krijgen, enz). En bij ons is het een beetje omgekeerd (denk ik): ik heb de indruk dat de meesten in mijn klas het best amusant vinden :)

      Verwijderen
  3. Manlief startte in september ook, omdat hij de enige was hier in huis die geen noot kon lezen. Af en toe hoor ik een zucht, maar de piano draait hier overuren.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Same here: die piano heeft zo'n aantrekkingskracht op mij dat ik gewoon soms al een uur zit te spelen zonder dat ik het besef. Nooit gedacht dat ik na amper 2,5 maanden zo gehecht zou zijn aan een intrument...

      Verwijderen
  4. Grappig om als 'notenleerjuf' jullie reacties te lezen 😜. Jullie moeten weten dat ik de volwassenen die aan de notenleer beginnen enorm hard bewonder. Werken, gezin, oefenen, naar de les gaan en daarbuiten nog andere hobby 's beoefenen.... En ja, drie jaar notenleer is snel om zeker met zo'n superleuk map op je bank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kan mij inderdaad voorstellen dat mijn 'gezaag' grappig overkomt als je zelf juf bent :). Fijn om te lezen dat ook de juf best wel beseft dat het soms behoorlijk pittig is voor de leerlingen! Liefs, V.

      Verwijderen