woensdag 16 november 2016

Ons favoriete gebak op woensdagnamiddag + recept

Wie mij volgt op instagram (klik hier), zal al wel gemerkt hebben dat ik op woensdagnamiddag graag iets bak voor onze kinderen.

Ik vind het fijn voor hen dat ik op woensdagnamiddag in de buurt ben en dat #versgebak draagt volgens mij absoluut bij aan warme jeugdherinneringen voor hen later (ik ben trouwens bezig om een deel van die recepten te bundelen in een family cookbook, zodat ze later op dat vlak zelf hun plan kunnen trekken :)).

Uiteraard hebben ze hier zo hun favorietjes en die lijst ik graag even voor andere bakliefhebbers op.

1) Met stip op één staan de kaneelbroodjes oftewel cinnabons. Ik vond dit recept jaren geleden ooit in een delicious-tijdschrift en sindsdien zijn ze hier zwaar fan. Ik blogde er hier ooit al eens over: klik.


2) De madeleintjes à la Roger Van Damme. Snel klaar en heerlijk luchtig. Receptje vind je hier.


3) Ook de tiramisu van rabarber blijft een succesnummer. Alleen spijtig dat je rabarber enkel in de zomermaanden kan oogsten. Receptje deelde ik hier.

4) Tot slot deel ik hier graag ons familierecept voor appeltaart. Heel erg simpel en perfect als de binnenkant zo nog wat smeuïg is. Om duimen en vingers van af te likken als je het mij vraagt!

Hoe ga je te werk?:

- laat 200 gr boter smelten
- meng 4 eidooiers met 250 gr suiker en de gesmolten boter
- spatel hier 250 gr gezeefde zelfrijzende bloem onder
- klop de 4 eiwitten op en meng die tenslotte onder het beslag
- schil 4 à 5 appeltjes en snij die in blokjes
- meng de appelblokjes met het deeg en giet dit alles in een ronde bakvorm
- bak ongeveer 30 minuten op 180 graden


Smakelijk!!


Lieve groet,

Victorine


4 opmerkingen:

  1. Al je vorige receptjes zijn al getest en goedgekeurd.
    Nu de appelcake....! Zal zeker ook smaken.
    Bedankt om het recept mee te delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Alles ziet er zo jammie uit! Zelfs de rabarber tiramisu - en ik lust geen rabarber! :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hebben er hier ook in huis die geen fan van rabarber zijn, maar wel heel erg verzot zijn op dit zoetigheidje. Het proberen waard dus!

      Verwijderen