woensdag 21 juni 2017

5 toptips voor een bezoek aan de kunststad Firenze








Ik ben verzot op Italië: de lekkere en eenvoudige keuken, de taal, la dolce vita, de prachtige natuur en het ruime aanbod aan cultuur.

Vorige zomer bezocht ik samen met mijn gezin Firenze en ik deel hier dan ook graag mijn 5 tips met jullie.

1) Parkeer je auto op de Piazzale Michelangelo: makkelijk te bereiken, ruime parking, maar vooral: je hebt er een adembenemend uitzicht op Firenze! Te voet sta je in ongeveer 20 minuten in het historisch centrum, maar voor de liefhebbers rijdt er ook een bus.

2) Download via de app van Ulmon een stratenplan van Firenze: heel gemakkelijk in gebruik (ook off-line) en het scheelt een hoop gesukkel en gesleur met toeristische gidsen.

3) Wandel via de Ponte Vecchio naar het Uffizi-museum. Stap daarna door naar de Piazza delle Signoria om vervolgens je weg verder te zetten naar de Duomo. Op die manier ontdek je op een relatief snelle manier het prachtige historische centrum. Als je graag het Uffizi of de Duomo wil bezoeken, moet je ofwel rekenen op lange wachttijden ofwel je tickets op voorhand kopen.

4) Doe zoals de Italianen: drink rechtstaand aan de bar een espresso bij koffiehuis Gilli op de Piazza della Republica. Een gebouw uit 1733 met een prachtig interieur. Opgelet: je kan je espresso ook zittend opdrinken, maar dan betaal je algauw 4 x meer voor je koffietje...

5) Breng een bezoekje aan de overdekte markthallen van de Mercato Centrale: Italiaanse topprodukten én gezelligheid in 1! Op de 1ste verdieping is er een foodcourt waar je een overvloed aan keuze wat betreft snelle lunchgerechten hebt (ik at er de lekkerste spaghetti pomodori ever!!).

Ons besluit: wij gaan zeker nog terug!
Dus: alle tips van niet te missen adresjes zijn zeker welkom!


Lieve groet,

Victorine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten