woensdag 6 juni 2018

Dreams do come true!

Ik beloofde zaterdag hier al om wat meer te vertellen over ons zotte plan om een vakantiewoning te openen.


Laat mij beginnen bij het begin: ik droomde al heel lang om ooit ergens een B&B te openen. Zo'n gezellige plek die ik prachtig kon inrichten en waar ik onze gasten in de watten kon leggen met een heerlijk huisgemaakt ontbijt of een vers gebakje.


Maar er doken al snel wat praktische bezwaren op: onze eigen woning was/is niet groot genoeg om er zomaar 3 of 4 gastenkamers in te richten (én we wonen op zo'n fijne plek dat verhuizen niet echt een optie was) + ik zou echt niet graag mijn job opgeven.


Het plan werd dus netjes opgeborgen.


Tot ik vorige zomer op het idee kwam om mijn concept een beetje bij te sturen en een vakantiewoning te openen. Na heel wat mijmeren en dromen onder de Italiaanse zon (waar heerlijke gezinsvakanties allemaal niet goed voor zijn :) ) kwam ik tot het besef dat ik ook in een vakantiehuis mijn stempel kon drukken en er helemaal mijn eigen ding van kon maken.


We kwamen terug van onze reis en exact op 1 september begonnen we onze zoektocht.


Ondertussen zijn we een dik half jaar verder en hebben we al heel wat fijne gasten mogen ontvangen.


En hoe leuk is dat!!!
Ik geniet er steeds ongelofelijk van om alles piekfijn in orde te brengen voor onze gasten, om af en toe huisgemaakt gebak aan te bieden bij hun aankomst, om hun leuke reacties te zien als ik hen mag rondleiden in ons huisje en om hun mooie verhalen te horen bij hun vertrek.


Ik laat jullie dan ook graag wat meegenieten van ons vakantiehuis Maison HB oftewel Maison Histoires de Bonheur (ah ja, want we willen onze gasten graag een momentje van geluk laten beleven in ons huis).


Meer info op www.maisonhb.be of via mail bij mezelf :)
















Lieve groet,

Els


































8 opmerkingen:

  1. Super super mooi! Ik moet af en toe eens in die straat zijn, had er nig niet op gelet! Ik wist trouwens niet dat je uit mijn buurt kwam :) van een geboren en getogen Ieperling, die nu in Beselare woont ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh wat leuk om elkaar via deze weg te 'leren kennen' :)! Ons 4-sterren bordje hangt sinds kort aan de gevel, dus vanaf nu moeilijk te missen :)

      Verwijderen
  2. Dat ziet er prachtig uit!Veel succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Els! Zalig dat je je droom hebt kunnen waarmaken :-)
    Ik ben er zeker van dat Maison HB een meeeeeega succes wordt!
    Xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. amaai zo mooi zeg! Je hebt er echt je werk van gemaakt! Proficiat!!!!

    BeantwoordenVerwijderen