vrijdag 15 december 2017

Christmas Hygge: culinair genieten

Geen hygge zonder culinaire verwennerij!

Weinig woorden deze keer, maar wel enkele beeldjes van wat hier de laatste weken zoal op tafel gekomen is :)

heerlijke decadentie in home made chocomelk met een topping van vers geklopte slagroom en mini-marshmellows

try-out van mijn kerstkoekjes; ik gebruikte hiervoor het receptje van onze Piet (klik hier)
de koekjes net voor ze de oven ingingen....voor de na-foto was ik hopeloos te laat, want: goedgekeurd en opgegeten door mijn kindertjes :)
ik maak het liefst mijn bruine fond voor stoofpotjes zelf; super simpel en perfect om op een koude zondag te maken; als er hier lezers interesse zouden hebben in het recept: laat gerust iets weten in een reactie!
Sintkoeken niet enkel met de komst van de Sint, maar de hele winter lang!
heerlijke pompoensoep afgewerkt met wat room, peterselie uit de diepvries en pompoenpitten
het favoriete gebak-op-woensdag van mijn kroost: de cinnabons oftewel kaneelbroodjes; zin om ook eens te proberen? Hier gaf ik al eens mijn recept prijs :)

Lieve groet,

Els





2 opmerkingen:

  1. Het water komt me in de mond..welk receptje gebruik jij voor de uitsteekkoekjes...ook je kerstkaartjes zijn prachtig. ..geniet van de eindejaarsdagen. .liefs Cathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de koekjes gebruikte ik een receptje van Piet Huysentruyt (linkje onder de foto met de koekjesvormpjes). Fijne feestdagen! x

      Verwijderen