zondag 12 februari 2017

Onze vakantie-bucketlist voor 2017 (én tips gevraagd!)


Ik ben een planner eersteklas: ik doe niets liever dan dingen organiseren, uitwerken en ik kan er ongelofelijk van genieten als alles tot in de puntjes geregeld is.

Uitgezonderd....onze vakanties. Daar loopt het behoorlijk mis met mijn organisatietalent.
Vaak heb ik wel een idee waar ik naartoe zou willen, maar meestal ben ik hopeloos te laat met verlof aanvragen, is dat leuke hotelletje volzet of hebben onze kinderen reeds andere plannen.

Eind vorig jaar had ik er genoeg van: we namen onze agenda's erbij, we blokkeerden doorheen 2017 enkele data, begonnen te dromen van bestemmingen en we boekten zelfs hier en daar al wat tickets.

Voorlopig ziet onze vakantie-bucketlist er zo uit:

- Parijs - Rome - Amsterdam staan op de agenda
- een romantisch tripje met 2, een ontspannend weekend in de natuur met 4 (Ardennen) en een festival die zowel wij als de kinderen kunnen smaken staan op de wish-list


Daarom lieve lezers: graag jullie tips!

Wat zijn de absolute hotspots in Parijs, Rome en Amsterdam? Logeerde je ooit in een super romantisch hotelletje die perfect zou zijn voor enkele dagen q-time? Welk festival mogen we zeker niet missen? Weet je een vakantiehuisje staan waar we enkele dagen een 'weg-van-de-wereld-gevoel' kunnen ervaren?

Please let me know (in een reactie hieronder of via mail naar laviedevictorine@gmail.com); ik beloof plechtig dat ik hier nadien uitgebreid verslag uitbreng :)


Lieve groet,

Victorine

6 opmerkingen:

  1. Wij gingen afgelopen december naar Amsterdam. Een gouden raad: koop de tickets van wat je wil doen op voorhand online. Zo vermeden wij lange rijen aan het scheepvaartmuseum en aan het rijksmuseum. Beide musea zijn absolute aanraders. We sliepen met 5 op een zalige kamer in hotel Sebastian's. Een leuk hotel (met allemaal Rituals producten in het ganse hotel, zalig :-)) met supervriendelijk personeel.
    Toen we arriveerden kochten we een weekendticket voor de tram en de bus. Niet te duur en we maakten hier echt heel veel gebruik van.
    Het huis van Anne Frank moet je ruim op voorhand reserveren. De wachtrij is echt enorm als je geen ticket hebt.
    Amsterdam is een zalige stad en zeer kindvriendelijk. Onze kinderen zijn 11, 10 en 8 en hebben ervan genoten.
    Veel plezier nog met het plannen van je vakantie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ga mee spieken want ik ga naar Rome in het najaar en ben ook nog op zoek naar tips :-)
    Parijs & Amsterdam enkel nog maar gedaan met school, ik was toen nog jong en onbezonnen dus veel goeie tips heb ik niet ;-)
    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik kreeg al een paar mailtjes van lezers met heel leuke tips. Na onze trip naar Rome deel ik ze met heel veel plezier met jou :) Liefs, Els

      Verwijderen
  3. Els, ondertussen Rome al 3 x bezocht. Het blijft me favoriete bestemming. Je kan alles te voet doen. Plan op voorhand wat je wil zien en koop ook de tickets op voorhand. We deden in het centrum een rit met een fiets taxi. Daar profiteren ze enorm van de prijzen. Toen we zeiden dat het voor ons te duur was deden ze promt de helft van de prijs af. �� Was echt een super ervaring. Wij verbleven in Vaticaanstad prachtige BB. Indien je meer info wil laat gerust iets weten. Liefs cathy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Merci voor de tips Cathy! Die fiets-taxi lijkt me iets heel leuks; we zullen dus onze onderhandelings-skills niet mogen vergeten :) Ondertussen hebben we een fijn hotel geboekt, maar ik hou jouw B&Btip zeker in mijn achterhoofd voor de volgende keer! Liefs, Els

      Verwijderen