vrijdag 4 september 2015

Home sweet home

Na een heerlijke zomer ben ik hier terug van weggeweest.

Eerlijk gezegd moest ik wat op adem komen de voorbije maanden. In de lente zijn we namelijk begonnen met de renovatie van ons huisje en dat heeft wel wat meer energie gevraagd dan ik aanvankelijk gedacht had.

De naaitijd en -goesting werd gereduceerd tot 0 en ik heb mijn dagen vooral gevuld met puin en stof ruimen en kuisen, kuisen, kuisen en nog eens kuisen.

Toen we eindelijk de eindmeet haalden, kwam er weer wat rust in mijn hoofd en kon ik beginnen aan de 'fun part': het 'aankleden' van ons nieuwe interieur!
De basis is vrij sober (lees: lichte tinten afgewisseld met de naturel van eik) en ik ben dan ook volop op zoek naar leuke bijzettafeltjes, leeslampjes, gezellige kussens (of beter nog: mooie stoffen zodat ik die kussenhoezen zelf kan maken), enz.

Gelukkig kwam de naai-inspiratie ook weer boven (ik begon mij al zorgen te maken) en werden er alweer enkele projectjes in elkaar gestikt (maar later meer daarover).

Eerst laat ik jullie meegenieten van enkele sfeerbeeldjes van ons verbouwde stekje die stilletjes aan weer wat vertrouwd begint aan te voelen!

Enne...tips waar ik leuke spulletjes kan scoren zijn zeker welkom!




 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine

9 opmerkingen:

  1. Mooi! Je foto's ademen al rust en gezelligheid uit!
    Ik vind meestal mooie spulletjes in Action en in de kringwinkel. Het low-budget van die winkels laat me toe om af en toe iets meer centjes te spenderen aan een echt hebbeding. Uit ervaring weet ik dat zoeken achter spullen niet echt werkt. Meestal bepaalt het lot wanneer ik iets tegen het lijf loop.
    Nog veel succes met je inrichting.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad, ik heb ook al ondervonden dat geduld hebben en niet echt op zoek gaan de beste optie is. Al zeg ik de komende maanden tegen enkele daagjes woonshoppen zeker geen nee, hoor :) Lieve groet!

      Verwijderen
  2. 't is prachtig!!! Het wordt een gezellige herfst...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gisterenavond de plaids boven gehaald en de houtmand gevuld en ik moet zeggen: ik denk ook dat het hier gezellig zal worden de komende maanden :) Lieve groet!

      Verwijderen
  3. Ik ben heel erg fan van je houten vloer en keuken! Beiden zou ik hier ook ooit willen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen we ons huis 15 jaar geleden kochten, zei ik al dat ik ooit een houten vloer wou...na veel sparen en veel geduld ligt ie er eindelijk en het is zelfs nog mooier dan ik durfde dromen! Lieve groet!

      Verwijderen
  4. Oh zo mooi,zo gezellig bij jou en de kleine afwerking met kussens en dergelijke dat komt helemaal in orde.Af en toe ga je hier en daar zeker iets leuks vinden om het echt jullie thuis te maken.Ook ik scoor vaak bij de Action maar ook de Hema vind ik leuk om iets kleins/vrolijk/simpel te vinden om mijn interieur aan te kleden.

    BeantwoordenVerwijderen