vrijdag 19 september 2014

de 7 leukste adresjes van Amsterdam

Enige tijd geleden deden manlief en ik iets in de aard van citytrippen naar .... Amsterdam (waarvoor ik trouwens een handige tas maakte).


Ik zeg wel: "iets in de aard van", want wij zijn geen klassieke citytrippers als in: met de reisgids in de hand in ijltempo alle must-see-dingen afwerken.


Nee, nee, geef ons maar een mooie mix van wat cultuur (uiteraard), wat shoppen (wat had je gedacht) en ondertussen het ontdekken van hartverwarmende adresjes.


Ik keek er al een hele tijd naar uit om Amsterdam te ontdekken en ik moet zeggen: het overtrof zelfs mijn verwachtingen! Amsterdam is echt een heerlijke stad met voor elk wat wils!


Omdat ik al die fijne adresjes echt niet alleen voor mezelf wil houden, deel ik hier graag mijn 7 beste tips:






* nummer 1: Leafde






Leafde is een klein winkeltje gelegen aan de Prinsengracht 232. Je vindt er prachtige dekens, plaids, kussens, kaarsen tot en met pyjama's en home-wear. De eigenaars hebben een voorliefde voor natuurlijke materialen en alles wat met de natuur te maken heeft. Je zou er hebberig van worden; je bent gewaarschuwd!




* nummer 2: Van Harte




Een restaurantje met de naam Van Harte gelegen in de Hartenstraat: daar kon een romantische ziel als ik niet anders dan naartoe gaan! We aten er voortreffelijk voor de aangename prijs van 25 € voor 3 gangen. De vriendelijke bediening tot slot zorgt ervoor dat dit een topadresje is!




* nummer 3: de bloemenmarkt




Oké, dit is waarschijnlijk iets die in elke reisgids staat, maar als je zoals ik van verse bloemen houdt, is dit echt wel een aanrader! Als je hier het boeketje van je dromen niet kan vinden, dan weet ik het ook niet meer, hoor.


* nummer 4: Ree 7 in de Reestraat nummer 7 (makkelijk, toch?)




Dit is volgens mij (alé, volgens ons) het gezelligste lunch-adresje van Amsterdam! Met de combinatie van een cosy interieur en een verse keuken kan je wel scoren bij mij!


* nummer 5: Mövenpick hotel Amsterdam city centre




Dit hotel is echt wel aan te bevelen omwille van het prachtige zicht op de rivier het IJ aan de ene kant en het centrum van de stad aan de andere kant (tip: vraag een kamer op de hoogste verdieping) + de vriendelijke service. Het centrum bevindt zich op wandelafstand, maar voor wie dit wil is er ook een (gratis) shuttle-busje.


* nummer 6: de Prinsengracht




De combinatie van de authentieke gevels, de prachtige bloemen, de ontelbare woonboten doet het voor mij helemaal (zei ik al dat ik een romantische ziel ben?)!




* nummer 7: Flying Tiger




Deze (van oorsprong Deense) winkel wou ik zeker een bezoekje brengen om enkele kadootjes voor onze kids te scoren! Je vindt er heel leuke hebbedingetjes aan zachte prijsjes in een Scandinavisch design. Naast kadootjes voor de kroost, konden we het niet laten om ook wat souvenirs voor onszelf te verzamelen.






Als jullie zelf nog top-adresjes zouden hebben: laat gerust een reactie achter, want het staat nu al vast dat wij zeker teruggaan!




Lieve groet,


Victorine



















1 opmerking: