woensdag 20 mei 2020

Partystyling hoeft helemaal niet duur te zijn!


Vorige lente werd onze oudste 18 jaar. Ze had ooit eens laten vallen dat ze het wel leuk zou vinden om een klein feestje te organiseren met haar beste vriendinnen én dat we haar mochten verrassen. Zoiets moet je mij geen 2 keer zeggen: ik prikte een datum (de eerstvolgende zaterdag na haar verjaardag), we zochten een mooie locatie (een ruimte in een oud fabriekspand), ik verwittigde haar vriendinnen dat ze de datum moesten vrijhouden (én niks mochten verklappen aan de jarige) en last but not least (en wat ik eigenlijk het liefste doe): ik begon massa’s ideeën te verzamelen voor de aankleding van haar feestje (leve pinterest)!



Heel vaak hebben mensen het idee dat je voor een mooie aankleding van een feest ongelofelijk creatief moet zijn of heel dure attributen moet kopen. Niets is echter minder waar; ik toon jullie in deze blogpost graag wat leuke tips waarmee je in een mum van tijd een feestsfeertje kan creëren!


§ Om een grote tafel wat te ‘vullen’, kocht ik in een stoffenwinkel een lap witte (soepel vallende) stof. Even in 2 knippen, over de tafel draperen en de uiteinden losjes tot op de grond laten vallen. Ik knoopte met wat lint nog een bosje groen/bloemen aan het stuk die naar beneden valt

§ Om de muren te decoreren, haalde ik een oude (kapotte) fietsband uit ons tuinhuis en met behulp van wat stevige draad (of touw lukt ook) bond ik er een boeketje groen/bloemen aan. Ik bekleedde maar een klein stukje van de fietsband, maar uiteraard kan je hier je zin doen en zelfs volledig de band bekleden

§ Bloemen en kaarsen: hiermee kan je instant sfeer creëren! Ik heb een grote verzameling van kleine vaasjes (lege flesje tonic of crodino zijn hiervoor heel erg geschikt!) die ik allemaal vul met snijbloemen of groen. Je hoeft voor de bloemen niet altijd naar een bloemenzaak; wat veldbloemen die je naast de kant van de weg kan vinden, brengen evenveel sfeer!

§ In het midden van de grote tafel, wou ik graag een ‘centerpiece’. Hiervoor kocht ik een rechthoekige canvas (Action) en in het midden kleefde ik er een blad met haar naam op. De randen werden afgewerkt met oasis die ik opvulde met eucalyptus en roosjes.



Onze oudste had tot op de dag van haar verrassingsfeestje helemaal niets door en was van begin tot eind verrast. Opzet geslaagd dus!









Liefs,

Els



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten