vrijdag 25 augustus 2017

Review foodbox: Foodbag

witte vis met mosterdkorstje, bloemkool en peterseliepuree

Wat vond ik positief aan mijn 1ste Foodbag foodbox?

- overzichtelijke site
- ingrediënten zijn vers en goed koel bij aankomst
- er is een blog met leuke recepten ter inspiratie
- mogelijkheid om kadobon aan te kopen
- ze streven ernaar om zoveel mogelijk Belgische produkten + seizoensprodukten te gebruiken
- mogelijkheid om een fruitmand of een kant-en-klaar gerecht (dus enkel op te warmen) bij te bestellen
- voor mensen die op dieet zijn: er is de mogelijkheid om een Sana-box te bestellen (kookbox samengesteld door Sandra Bekkari)
- porties zijn zeer ruim (wij kregen telkens maar de helft op)

Wat vond ik minder aan mijn 1ste Foodbag foodbox?

- enkel levering mogelijk op maandagavond; ik kreeg vooraf bericht met geschatte levertijd, maar de koerier stond bijna een uur vroeger aan mijn deur
- bij het openen van de doos vond ik het er wat 'rommelig' uitzien
- veel verpakkingsmateriaal
- geen keuze in gerechten
- duur (ik bestelde de easy dinner (3 gerechten voor 4 pers) en betaalde hiervoor 75 €

En dan nu mijn besluit na het testen van 3 foodboxen:

- vrij veel verpakkingsmateriaal, maar wel allemaal verse en goed gekoelde ingrediënten
- niet goedkoop, maar service heeft een prijs
- leuk om andere recepten uit te proberen
- tijdswinst (je hoeft niet na te denken over wat je gaat eten én je hoeft niet meer naar de supermarkt)

En naar welke box/bedrijf gaat nu mijn voorkeur uit??

Omwille van de grote keuze in levertijden, de prijs én de mogelijkheid om zelf je recepten te kiezen gaat mijn voorkeur uit naar Hello Fresh. Niet wekelijks, omdat ik graag mijn weekmenu baseer op het aanbod uit de moestuin van mijn ouders, maar perfect voor drukke tijden!


Lieve groet,

Els

2 opmerkingen:

  1. Bedankt om dat eens te testen, ik was wel benieuwd :-) We zullen het hier dan ook houden bij af en toe een Hellofresh box!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel fijn om je reviews te lezen. Zelf probeerden wij Smartmat en HelloFresh al eens uit, Foodbag hebben we nog niet getest. Zo een box is wat ons betreft ook ideaal voor in drukke tijden, maar budgettair gezien niet meteen iets voor elke week.

    BeantwoordenVerwijderen