zaterdag 24 mei 2014

naaiworkshop #part2

Zaterdagmiddag, 13u55. Na een drukke voormiddag met viool- en balletles (en bakker en beenhouwer, etcetera, etcetera) en snel snel nog iets eten, zaten we helemaal klaar voor de naaiworkshop voor dochterlief en haar vriendinnen.

De voorbereiding had heel wat voeten in de aarde gehad met toch wel wat last-minute stress (stel dat mijn naaimachine het net vandaag zou begeven..) en met klamme handjes wachtte ik het verloop van de namiddag af...

Maar wat heb ik mij vergist! Het was genieten van begin tot eind: de twinkelende oogjes van de meisjes toen ze de stofjes zagen, de eerste wat onzekere steekjes op de naaimachine en hun glunderende gezichtjes bij het aanschouwen van hun zelf genaaide creaties!

Voor herhaling vatbaar als je het mij vraagt!

voor elk meisje werd een speldenkussentje gemaakt

 
toen was alles nog netjes...

een voorbeeldje van wat ze zouden maken..

 
 
 
 
teamwork bij het knippen
 
en dan heel precies stikken
 
 
terwijl de ene stikte en de andere knipte, maakten ze ondertussen een sleutelhanger
 
en het PRACHTIGE resultaat! (wegens een ietsiepietsie tijdsgebrek kon het aardbeientasje nog niet mee op de foto)
 
maar dochterlief werkte het diezelfde avond nog af!
 
hun met-de-hand-genaaide (!) sleutelhanger (ik hoorde toch wel es iets van: 'prutswerk, hoor')
 
 
 
Lieve groet,
Victorine
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2 opmerkingen:

  1. Dat ziet er inderdaad heel gezellig en leuk uit! Chapeau dat je het aandurfde... ik zou het zo nog niet weten denk ik...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is nu eens een geweldige namiddag geweest volgens mij!Mooie tasjes en leuke sleutelhangers.

    BeantwoordenVerwijderen