vrijdag 17 november 2017

Amsterdam: mijn 10 favoriete foto's

In de zomer van 2014 ging ik voor de allereerste keer samen met mijn man enkele dagen naar Amsterdam (ik blogde daar toen al hier en hier over).

Het was een bloedhete zomer, maar ondanks de hitte was ik helemaal weg van Amsterdam en planden we toen al om terug te gaan met de kinderen.

Het heeft wat langer geduurd dan gedacht, maar in de herfstvakantie was het zover en genoten we met ons 4 van een mini-vakantie in Amsterdam.

Ik kon het niet laten om weer heel wat foto's te nemen en ik deel hier graag mijn 10 favoriete beeldjes met jullie!

Kijk je gezellig mee?

P.S.: deel gerust in een reactie hieronder jullie tips voor leuke, toffe, lekkere plekjes in deze prachtige stad, want het staat nu al vast dat we zeker nog eens teruggaan :)

Bloemen en planten in allerlei vormen en kleuren: daar kan ik niet anders dan eens binnen gaan! Hun winkeltje is bijzonder, maar neem zeker ook eens een kijkje op hun prachtige site (klik hier).

Misschien nog een klein beetje vroeg voor kerstsfeer, maar eerlijk gezegd kon ik het wel smaken.

De prachtige catalogus van een even prachtig interieurmerk Bolia. Ik had er nog nooit van gehoord, maar misschien zijn er hier wel mensen die dit kennen?

Tulpen! Tulpen! Ik heb mij echt moeten inhouden om geen boeketje mee naar huis te nemen :)

Ook in de herfst zijn de grachten bijzonder mooi!

Klinken op geluk met mijn liefsten!

Een hotel waar er veel aandacht is voor kleine details: zo hadden de sierkussentjes op bed dezelfde kleur als de stof van het hoofdbord, lagen er oordopjes naast ons bed én konden we 's morgens een eitje naar wens bestellen. Love it!

We bezochten voor het eerst het Anne Frank Huis. Meer dan de moeite waard en heel erg aangrijpend. Tip: koop je tickets vooraf online, zodat je niet hoeft aan te schuiven in de lange wachtrij!

In de inkomhal van het Pulitzer Hotel op de Prinsengracht ontdekte ik dit prachtige 'bloemenstandje'. Prachtig in zijn eenvoud als je het mij vraagt!

We lunchten heerlijk én in een prachtig interieur bij Pluk in de Reestraat, maar ook hun webshop (klik) is meer dan de moeite!


Lieve groet,

Els








Geen opmerkingen:

Een reactie posten