zaterdag 23 september 2017

Mijn pickpocket-proof-Rome-geldbeugel


Hier toonde ik jullie al mijn nieuwe Rome-handtasje in kurkleer met gouden spikkeltjes.

Perfect om stijlvol en niet te zwaar beladen in Rome rond te flaneren.

In grote steden ben ik echter steeds op mijn hoede voor pickpockets. We hebben dat gelukkig nog nooit voorgehad, maar het lijkt me een hele rompslomp die niet bepaald bevorderend is voor een leuke sfeer op reis.

Een paar dagen voor we vertrokken naar Italiƫ naaide ik daarom een mini-pickpocket-proof geldbeugeltje.

Ik zorgde ervoor dat het net groot genoeg was om wat geld en onze visa-kaart in op te bergen en met behulp van een kamsnap kon ik het tasje vastmaken aan het bandje van mijn bh (in Rome is het trouwens aangeraden om een t-shirt of kleedje met mouwtjes te dragen, want in de meeste kerken mag je niet binnen met blote schouders).

Ik haalde hiervoor de mosterd bij de tutorial voor de polsportemonnee van de blog justmadebymie, maar ik pastte de afmetingen een klein beetje aan.

Een super handig ding die ondertussen alweer netjes gewassen klaar ligt voor ons volgende tripje.


Lieve groet,

Els

2 opmerkingen: