vrijdag 25 maart 2016

PERSONAL - Photo diary #week12 -

Deze week...




....kromp mijn maag ineen bij het horen over de aanslagen in Brussel.  Zoveel zinloos geweld en onschuldige slachtoffers die altijd iemands kind, ouder, broer, zus, collega, vriend zijn....ik heb daar geen woorden voor en word daar intens verdrietig van..






....wou ik na die zwarte dinsdag niet toegeven aan de angst en ging ik woensdag - net zoals we gepland hadden - met onze 2 kinderen een hele dag op stap. Ik genoot intens van die quality-time met hen en besefte weer meer dan ooit hoe snel ze opgroeien. 's Middags genoten we van een gezellige lunch (met mijn lievelingsbloemetjes op tafel!), maar vroeg ik me in gedachten toch af in welke wereld zij verder zullen opgroeien...








....liet mijn lichaam het wat afweten. Ik ben al een hele tijd wat op de sukkel met mijn gezondheid, maar deze week had ik extra nood aan een half uurtje rust hier en daar. Omdat het voor mij niet evident is om een half uur stil te zitten (de aard van het beestje zeker?), sloeg ik een voorraad 'boeiende' lectuur in en heb ik mezelf verplicht om dat binnen de week allemaal uit te lezen.. Gelukkig heb ik mijn huisgenoten die wat 'toezicht' kunnen houden :) .






....begon ik alvast in te pakken voor enkele dagen erop uit. We regelden een zalig verblijfje met zicht op zee en planden....helemaal niks! Het plan is om gewoon te genieten van wat rust, ons gezin, de zeelucht en tijd voor en met elkaar. Ik schreef zelfs netjes op voorhand de blogposts die ik wil publiceren en zal een poging doen om een digitale detox te houden. Benieuwd of dat laatste zal lukken...:)








....sloeg ik een nachtje slaap over voor iets dat ik al heel lang wou doen: ik bezocht vorige nacht de vroegmarkt in Parijs! Als hobbykok keek ik er mijn ogen uit hoeveel topprodukten er daar aangeboden worden. Werkelijk alles kan je daar kopen! Maar daar vertel ik een andere keer over, want na ons spitsuur hier thuis, duik ik straks snel mijn bedje in.




....genoot ik heel hard na van de boek-beleving van "Life on sneakers" van Evi Renaux.


Die zaterdagnamiddag bracht heel wat teweeg bij mij:


- ten eerste vond ik het heel erg fijn om Evi in real life te ontmoeten. Wat een ongelofelijk sterke, positieve en mooie madam is me dat!
- ten tweede deed het me heel erg stilstaan en nadenken over mijn eigen plan B. Ik leef vaak aan 200 per uur, maar misschien moet dit eens allemaal wat herbekeken worden denk ik dan...
- ten derde ontmoette ik heel wat collega-bloggers: stuk voor stuk fijne mensen die door hun blogposts, hun prachtige foto's, hun doorzettingsvermogen, hun talenten, hun instagramfeed, onze leuke gesprekjes zeker mijn leven mee helpen kleur geven!


Ik zou zeggen: als je eventjes tijd hebt, lees dan zeker even mee hoe mooi Josefien, Kelly, Elke, Sylvie en Virginie hun beleving verwoord hebben.


Voor wie het boek ook graag zou kopen: hier kan je daarvoor terecht!








Een bewogen week dus met veel gemengde gevoelens...




Een fijn weekend en zorg goed voor elkaar!




                                                                     Lieve groet,


                                                                      Victorine

6 opmerkingen:

  1. Inderdaad een week die sporen achter laat...De vroegmarkt,daar ben ik ook ooit geweest maar dan in Brussel met mijn 1ste werkgever meer dan 25 jaar geleden.Geniet van jullie uitstapje,je gezin,het samen zijn en leef hoopvol naar de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een week om niet snel te vergeten! Ik heb het boek van Evi ondertussen ook aangeschaft, ik kijk er al naar uit om er in te beginnen! En euh, ik ben enorm benieuwd naar je digitale detox! Ik twijfel al een tijdje om het ook eens te doen!

    Liefs x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. geniet van je weekend! hopelijk voel je je dan lichamelijk binnenkort wat beter. x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ondanks alle miserie, moeten we vooral intens genieten van diegenen die het dichts bij je staan! En eerlijk!? Ik heb me idd ook al afgevraagd op welke wereld ik mijn twee prutskes heb gezet :(
    Naar die post van de vroegmarkt ben ik wel héél benieuwd!
    En ik blijf het jammer vinden dat ik je vorige week niet zag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geniet nog van het lange weekend en hopelijk voel je je lichamelijk ook wat beter! xx

    BeantwoordenVerwijderen