woensdag 9 maart 2016

GOOD FOOD - Eenvoudig receptje om hoppescheuten superlekker klaar te maken -





Ik vertelde hier al over mijn topdag vorige zaterdag: ik mocht mijn rubberen botten bovenhalen, zelf kraakverse hoppescheuten gaan oogsten en nadien die culinaire lekkernij nog eens proeven.

Ik moet het dus niet ontkennen: ik ben verzot op hoppescheuten!

Ik deel vandaag dan ook graag mijn lievelingsrecept met hoppescheutjes:

Hoppescheuten met een gepocheerd eitje en mousselinesaus

- Bestel je verse hoppescheuten hier.
- Spoel de hoppescheuten en blancheer ze een 2-tal minuutjes in licht gezouten kokend water waar je
  een beetje citroensap aan hebt toegevoegd.
- Laat ze nadien onmiddellijk schrikken in ijskoud water.
- Klop een mousselinesaus met 2 dooiers, wat water, 80 gr gesmolten boter, peper, zout en wat
  citroensap (op klein vuurtje en blijven kloppen, zodat je geen omelet krijgt :) ).
- Pocheer je eitjes in water waar je een beetje azijn hebt aan toegevoegd (een 2tal minuutjes).
- Warm je hoppescheuten terug op in wat room en kruid bij met peper, zout en nootmuskaart.
- Leg een hoopje hoppescheuten op een warm bord, leg er je gepocheerd eitje op en lepel er
  tenslotte je mousselinesaus over.
- Werk af met een takje groen en fleur de sel.



Smakelijk!




                                                                     Lieve groet,

                                                                     Victorine

Geen opmerkingen:

Een reactie posten