vrijdag 12 februari 2016

PERSONAL - Photo diary #week6 -

Deze week....


....begon met de interieurshoot op zaterdagmorgen. Op vraag van de schilder kwam een vriendelijke fotograaf langs om beeldjes te maken van onze living, keuken en hal. We deden een babbeltje over hoe mooi het juiste licht kan zijn (aan de Noordkant van een huis volgens hem) en hoe belangrijk kleine 'details' zijn. Voor mij/ons is de juiste sfeer in ons huisje heel belangrijk om echt 'thuis' te komen en het was fijn om iemand te ontmoeten die daar net zo over denkt (en als bonuspunt hebben we nu fantastisch mooie foto's van ons huis...misschien moet ik wel eens een blogpostje wijden aan een voor en na???).




....drukte ik samen met mijn lieve wederhelft even de pauzeknop in. We hebben allebei best wel een 'pittige' periode op ons werk en hebben er zo veel deugd van gehad om er eventjes helemaal uit te zijn. We deden een beetje van shopping, we dronken koffietjes, we gingen lekker met ons tweetjes eten, we boekten een leuk hotelletje en genoten de volgende dag van een stralende winterzon alsof het zo moest zijn. We kunnen er weer tegen (en prikten alvast een datum voor ons volgende sortietje!). Just the two of us...



....brandde ik heel veel kaarsjes voor de mama van een heel lieve vriendin van me. Ik kreeg op zaterdag het bericht dat haar mama plots heel erg ziek geworden was. Ik kon me zo goed voorstellen waar zij en haar familie zich moesten doorworstelen: verdriet, onzekerheid en heel bang afwachten. Het enige wat ik kon doen was laten weten dat ik heel vaak aan hen dacht en hopen dat alles weer goed komt...
















.....had ik enkele vrije dagen die ik bijna volledig spendeerde aan het opruimen van onze dressing. Ik zocht wat Marie Kondo-filmpjes op, probeerde haar truk om shirtjes op te vouwen en ben zotcontent met het resultaat! Ook mijn kettingen kregen een nieuw opbergsysteem, maar dit toon ik wel eens in een volgende blogpost!








....genoot ik met volle teugen van onze musicerende kinderen: onze Lucas speelt gitaar en onze Laure speelt viool. Blij om daar getuige van te kunnen zijn!







Een fijn weekend voor jullie allen en tot volgende week!


Lieve groet,


Victorine

8 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een compliment dat ze je huis komen fotograferen na schilderwerken. Hier moet drrrrringend geschilderd worden!!

    En die sortietjes worden hier ook snel weer ingepland, maar eerst moet die baby nog wat meer groeien!! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie foto's en leuk als er een 'echte' fotograaf van je inrichting foto's komt maken.Hoe leuk je kinderen die muziek beoefenen.Mijn metekind en zijn zus kunnen dat ook,mijn kinderen niet.En groot gelijk om tijd met je man in te plannen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi zeg! En voor jou ook een fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat leuk dat een echte fotograaf je huis komt fotograferen! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik ontdekte je blog nog maar pas, maar bepaalde onderwerpen trokken direct mijn aandacht! Zalig gewoon. Ewel, je keuken trekt zeer zeker mijn aandacht! Wij verbouwen eind dit jaar en zitten qua indeling (volgens dat ik deze foto kan zien) precies op gelijke hoogte (wij in het midden zo 2 kleine/korte tussenmuurtjes, venster op het einde) Oh je idee van de eettafel gaf met direct inspiratie! Idemdito die ingemaakt kast. Je hebt een volger bij (niet alleen omwille van de keuken hoor :-D )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dag Ellen, dank je wel voor je leuke reactie! Ik vind het altijd leuk om te lezen dat ik mensen kan inspireren! Heel veel succes met jullie verbouwing! Lieve groet, Els

      Verwijderen