zondag 14 februari 2016

GOOD FOOD - Happy Valentine! -

Ik ben niet zo gek op al dat commerciële gedoe rond Valentijn.


Waar ik wel gek op ben, is lekker eten en af en toe een glaasje bubbels!


Vorig jaar verwende ik mijn huisgenoten op 14 februari met een lekker ontbijtje (klik hier), maar dit jaar ging ik voor zoet met een rosé prosecco (did I already mentioned that pink is my favorite color? :) ).


Ik maakte (volgens een Libelle-recept) 4 mini-taartjes die ik afwerkte met verse framboosjes.

Recept:

- verkruimel 90 gr speculooskoekjes en meng deze met 35 gr gesmolten boter. Leg deze basis van je taartje in 4 ronde uitsteekvormpjes en laat dit even opstijven in de frigo
- meng ondertussen 150 gr roomkaas, 50 gr mascarpone, 35 gr suiker, 100 ml opgeklopte room en 150 gr witte (gesmolten) chocolade. Giet dit mengsel op de speculoosbodem en zet alles minimum 4 uur in de frigo.
- Ontvorm de taartjes (gaat makkelijker als je even met een mesje langs de randjes gaat) en werk af met verse framboosjes.


Happy Valentine allemaal!





 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine




6 opmerkingen:

  1. Ooh jammie. Dit doet me al helemaal verlangen naar de zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben het met je eens over de hele lijn! :-)
    Ziet er trouwens heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik sla het alvast op in mijn evernote! Echt niet zo moeilijk denk ik!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er heel lekker uit!Ik had donuts mee gebracht van mijn werk voor de kinderen ;) ze waren beiden content,meer moet dat niet zijn,bij gebrek aan een partner...verwen ik hen maar extra,hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oooh dat ziet er zo heerlijk uit, alsof het van een toppatissier komt, wow!

    BeantwoordenVerwijderen