woensdag 23 augustus 2017

Review foodbox: Hellofresh

zomerse andijviestamppot met gehaktballetjes

Wat vond ik positief aan mijn 1ste Hello Fresh foodbox?

- de site is vlot en heel overzichtelijk
- je hebt de keuze uit 10 recepten (je kan dus kiezen welk recept er die week in je box zit)
- veel keuze uit leveringstijden
- dag vooraf SMS/mail met geschatte uur levering en dit klopte bij ons tot op de minuut!
- heel mooie menufiches met aantrekkelijke foto's
- de doos uitpakken is een feestje: er staat aan de buitenkant van de doos duidelijk wat de bovenkant is, per gerecht zit alles in een apart papieren zakje, groenten die wat delicater zijn (vb. spinazie) liggen bovenaan
- de ingrediƫnten zijn van goede kwaliteit en goed koel bij aankomst
- veel groenten
- porties: juist genoeg voor besteld aantal personen
- mogelijkheid om eenvoudig je wekelijkse levering stop te zetten of te pauzeren


Wat vond ik minder aan mijn 1ste Hello Fresh foodbox?

- veel verpakkingsafval
- 4 dagen verpakt (dag van levering + gerechten voor 3 opeenvolgende dagen)
- niet zo goedkoop (ik bestelde de familybox (3 gerechten voor 4 pers) en betaalde hiervoor 63 €
- veel denkwerk over welk gerecht welke dag (ik warm bijvoorbeeld vaak op een later uur iets op voor een 'laatkomer', maar niet alle recepten zijn hiervoor geschikt)
- bij keuze gerechten stond niet zo duidelijk wat je als basis in huis moet hebben (vb. balsamico-azijn)


Benieuwd wat jullie ervaringen zijn!

Morgen komt mijn review van Smartmat online, dus stay tuned!

Lieve groet,

Els

Geen opmerkingen:

Een reactie posten