woensdag 13 mei 2015

Buiten leven

Enkele maanden geleden (lees: januari) waren wij volop bezig met het plannen van onze verbouwing.

Onze architecte had een prachtig plan ontworpen, maar het zoeken van aannemers, het opvragen van x aantal offertes, het kiezen van de verschillende materialen, het plannen van de werken zou ik-die-niets-uit-handen-kan-geven wel eventjes zelf doen...

Tot ik dus in januari begon te beseffen dat het misschien best wel eens heftig zou kunnen worden: misschien zouden niet alle stielmannen zich netjes aan mijn prachtige planning houden (lees: week 1 => muren afbreken; week 2 => nieuwe plafonds: week 3 => vloerder, enz), misschien zullen manlief en ikzelf net een superdrukke periode op ons werk hebben, misschien zal het geregel van een communiefeestje en enkele dagen later een verjaardagsfeestje in die verbouwchaos net iets te veel geregel zijn naar mijn zin...

Enfin, ik probeerde het positief te zien en was al blij dat ik het vooraf besefte dat het een pittige periode zou worden.!

Nadat onze kroost met de zotste voorstellen kwam (als in: "elke dag frietjes, want ah ja mama, je zal 2 maanden geen keuken meer hebben"), besloot ik mij vooral toe te spitsen op het thema: buiten leven/eten/koken.

Ik wist dat onze benedenverdieping enkele maanden een bouwwerf zou zijn en ik gokte dus maar op fantastisch lenteweer, zodat het easy peasy zou zijn om grotendeels in onze tuin te leven.

Vanaf het moment dat de 1ste zonnestralen weer wat warmte begonnen te geven, leefde ik mij volop uit: ik kocht massa's witte bloemetjes, ik maakte alle paadjes en ons terrasje schoon, ik ruimde het tuinhuis op en tot slot naaide ik nieuwe kussenhoezen.

De stof vond ik bij studioelf en is van Camelot. Toen ik het stofje zag in de webshop van studioelf was ik er onmiddellijk weg van: ik hou heel erg veel van bloemen én van zachte tinten.

Ik gebruikte opnieuw de tutorial van Mina Dotter, maar ik liet wel de paspel achterwege.

Ondertussen zijn we reeds wat verwend geweest wat betreft lenteweer, vlotten de verbouwwerkzaamheden behoorlijk en kunnen we volop genieten van onze 'buiten' (soms wel met een extra truitje aan en een fleeceke rond ons, maar who cares...)!

nodigt dat niet ongelofelijk uit om buiten te gaan zitten?








Lieve groet,

Victorine





1 opmerking: