donderdag 5 februari 2015

Wintervoer

Op de blog 'leuke wereld' van Lobke las ik onlangs het interview met Soetmin, mama en blogster van Verne en Jasper over hoe zij een leuke mama voor haar jongens probeert te zijn.


Het lezen van dat stukje stemde mij tot nadenken over wat het voor mij persoonlijk betekent om een leuke mama te zijn. Na wat mijmeren kwam ik tot de vaststelling dat ik vooral een leuke mama kan zijn als ik ook mijn eigen ding kan doen: ik hou van mijn job, ik maak bewust tijd vrij voor mijn hobby's, vriendinnen en af en toe wat quality time met de papa van mijn kroost en 2 à 3 keer per week een uurtje lopen is een deel van mijn leven.


Daarnaast vind ik het ook toch wel belangrijk dat ik een 'aanwezige' mama ben: op werkdagen verzorg ik soms het betere vlieg- en stuntwerk om over de middag toch maar samen iets lekkers thuis te kunnen eten, op mijn vrije woensdagnamiddag bak ik meestal iets lekkers en bij laat-avond-werk zorg ik regelmatig voor een briefje met enkele lieve woorden op hun hoofdkussen.


Volgens mij zorgen al die kleine dingen nu voor mooie herinneringen aan hun kindertijd later.


En eigenlijk hoeven die leuke momenten samen echt geen uren te duren. Enkele dagen geleden maakten we samen tussen schooltijd en voetbaltrainingtijd vogelvoer. We smolten frituurvet en samen met wat zaden en graantjes vulden we hiermee cupcake-vormpjes. Even het frituurvet weer laten opstijven en klaar waren onze cupcakes!




onze cupcakes stonden nog geen half uur buiten of daar was er al volk die kwam kijken wat de pot schaft!



Lieve groet,

Victorine







2 opmerkingen:

  1. De volgende keer dat ik je zie ga ik eens iets vertellen over een heel speciale mama die ik gekend heb die zo in de miserie zat, maar toch door hele kleine dingen iets heeft kunnen achterlaten. Ik moest spontaan aan haar denken toen ik je blogberichtje begon te lezen....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nu maak je me toch wel curieus, hoor... Kzal zorgen dat de koffie klaar staat :)

      Verwijderen