dinsdag 3 februari 2015

Fast cooking

Omdat ik tijdens ons spitsuur 's avonds vaak nogal veel ballen in de lucht moet of wil houden (lees: kids van en naar hobby's brengen, wasjes in- en uitladen, de spannende en minder spannende verhalen van de dag aanhoren, enz) ben ik een echte fan van lekkere receptjes die heel snel klaar zijn en bovendien liefst ook nog gezond zijn.

Onderstaand receptje is er zo ééntje (gebaseerd op een recept uit het seizoenskookboek van Donna Hay):


- men neme wat (liefst super verse) witte vis (ik koos voor kabeljauwhaasje)
- was verse spinazie
- fruit wat knoflook in een pan en voeg hierbij de spinazie, wat olijven (naar keuze; deed ik niet), dille, peper en zout en laat de spinazie 1 à 2 minuutjes slinken
- bak ondertussen de gekruide vis gaar (2-tal minuutjes aan elke kant) in goeie boter en blus met wat citroensap
- serveer het visje met de spinazie en giet er een lepeltje van het boter-citroenmengsel over


Smakelijk!

 


 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine



2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook fan van Donna Hay! Zo puur en simpel, net als dit visgerechtje. Ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mjammie!!! Deze ga ik aan mij vriend tonen, hij is de kok in huis!

    BeantwoordenVerwijderen