donderdag 29 januari 2015

kerstboompakjes #part 6

Vorige zomer werd mijn metekindje Seppe geboren. Enkele weken voor zijn geboorte maakte ik een pampermand die ik vulde met een hele voorraad pampers (uiteraard!) en enkele kraamkadootjes.


Omdat ik toen nog niet wist of de buikbaby een jongen of een meisje zou worden, koos ik voor het kraampakketje neutrale stofjes.


Voor het handmade gedeelte van zijn kerstpakje kon ik mij echter helemaal laten gaan en liet ik bij Larlotte mijn oog vallen op een vliegtuigstofje.


Ik maakte hiermee het babyjasje uit het boek 'zo geknipt 1'. Toen ik het boek kado kreeg (van de mama en papa van Seppe trouwens), was dat schattige jasje het 1ste receptje dat ik graag wou maken. Omdat er op dat moment niet echt baby-modellen voorhanden waren, werd het receptje dus steeds maar weer uitgesteld.


Tot vorige kerst dus: nu nog wat ruim, maar binnenkort ideaal voor de 1ste lentewandelingen!









de binnenkant van het jasje is een zachte fleece

 
 
 
 
Omdat ikzelf heel erg graag boeken lees, nam ik mij voor om voor de kleine Seppe ieder jaar bij zjin nieuwjaarscentje een boekje te geven. Ik maakte voor zijn 1ste 'leesboekje' een hoesje met 'happy 2015' erop geflockt.  Hopelijk kunnen we binnen x aantal jaar de liefde voor het lezen met elkaar delen!
 

 
 
Lieve groet,
 
Victorine
 
 
 


















2 opmerkingen:

  1. Héérlijk hé, naaien voor je metekindje! Dat jasje wil ik ook nog ooit eens maken

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh mooi jasje zeg! Ik plan het ook eens te maken voor mijn metekindje :-))

    BeantwoordenVerwijderen