vrijdag 21 november 2014

klaar voor de winter

De winter roept voor mij wat gemengde gevoelens op. Aan de ene kant hou ik heel erg veel van de gezelligheid en het cocoonen, maar aan de andere kant heb ik een hekel aan bevroren autoruiten, gladde wegen en altijd maar weer die dikke jassen, mutsen en sjaals.

Enfin, dit jaar ben ik van plan om enkel maar te cocoonen en te genieten (en hoop ik op niet te vaak gladde wegen).

Daarom maakte ik voor dochterlief alvast wat comfortabele home-wear.

Voor de broek nam ik het patroon van de dames pyjama uit het grote naaiboek van Femma en gebruikte ik een lichtgrijze nicky velours. Ik werkte de bovenkant van de broek af met een grijs satijnen lint.

Voor de heel erg koude winteravonden maakte ik nog een warme omslag-sjaal: ik naaide zoiets als een cirkelsjaal, maar liet de uiteinden dus open. Ik ben helemaal fan van de oud-roze stof die superzacht aanvoelt (iets tussen fleece en nicky velours).

Klaar voor lange gezellige winteravonden!

 
 
 
 

 
helemaal weg van de zachte cape!

 


 
in de veritas kocht ik nog knusse homesocks die voor de warme voetjes zullen zorgen

 
 
 
Lieve groet,
 
Victorine
 
 
 
 
 












6 opmerkingen:

  1. Oooh wat prachtig! Zo zou ik ook wel de koude winteravonden willen doorbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Echt prachtig! Zo'n mooie kleurencombinatie, top gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De gezelligheid spat van het scherm! En wat is ze toch een knappe meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo'n gemakkelijke broek .Ze gaat hem wel veel dragen de komende periode

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ls dat niet comfy is! Praaaachtig! Homewear met een plus!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een fijne comfortabele broek! En wat een leuk blog.

    BeantwoordenVerwijderen