woensdag 10 september 2014

fotoshoot

"Of we zin hadden om deel te nemen aan een fotoshoot?"

Die vraag kwam via via bij ons terecht en in al ons enthousiasme zeiden we halsoverkop 'ja' (ah ja,
't zou doorgaan op een mooie locatie tijdens onze vakantie én we zouden leuke foto's als souvenir meekrijgen, dus een 'nee' kwam niet in ons op...).

Tot we een mailtje kregen met de gevraagde 'styling'.... Voor mezelf en dochterlief was het niet zo moeilijk: een eenvoudig zwart jurkje en zeg nu zelf: ieder meisje moet toch een little black dress in haar kast hebben, hé.

Voor zoonlief was het echter een ander paar mouwen: een zwarte polo (tot dusver geen probleem), lange zwarte retro-kousen (leve de collectie voetbalkousen in zijn kast), maar... er werd ook een zwarte bermuda gevraagd. En laat zwart nu net een kleur zijn die zelden voorkomt in zijn kast.

Na een teleurstellende zoektocht in enkele winkels, besloot ik in een impulsieve bui om dan maar zelf ne broek te maken. Ik haalde het grote naaiboek van Femma in de bib en vond het patroon van 'de veelzijdige jongensbermuda' geknipt voor mijn projectje. Tot mijn grote verbazing (ik heb namelijk zo goed als geen ervaring met het naaien van kledij) ben ik er in geslaagd om een deftige bermuda in elkaar te steken die de retro-styling compleet maakte!

ik nam het patroon van maat 140 over, maar ik voegde in de lengte wel een 3-tal cm toe
 
 
op de zij-zakjes liet ik wegens tijdsgebrek de knoopjes op de flappen achterwege
 
the shoot...
 
 
Lieve groet,
 
Victorine
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten